Varázsolj edzőtermet otthonodból!


2020.03.19 12:07

90.9 Jazzy Radio on 2020. 03. 19

Nehéz formában maradni, ha az edzőterem szóba se jöhet és be vagy zárva otthonodba. Viszont vannak olyan háztartási eszközök, amelyek segítségével egy-kettőre edzőtermet varázsolhatsz otthonodból.

Már meglévő tárgyakból seperc alatt össze lehet állítani egy funkcionális edzőtermet. “Nem kell sok pénzt költeni a készletre” – mondja Natalie Guyan, spanyol személyi edző. Voltaképp, ha van nálad otthon liszt és műanyag zacskó, semmit se kell költened.

Több zacskó liszt egy műanyag zacskóban = kettlebell

Kettlebell

Dobj néhány hosszú élettartamú terméket – például 1kg cukrot vagy lisztet – egy erős műanyag hordtasakba. Kösd meg szorosan, hogy tömör legyen és a benne lévő tárgyak ne tudjanak elmozdulni, majd ezt a zacskót tedd bele egy másik zacskóba, melyet a fogantyújánál fogva lehet lóbálni. Már is kész a kettlebellünk.

“Közel 200 edzésgyakorlatot végezhetünk el ezzel az eszközzel” – mondja Guyan.

Kabát = edzőheveder

A kiegyensúlyozott edzés nem csak a tolómozgásokat, hanem a húzómozgásokat is magában foglalja – magyarázza Guyan. Vegyél egy erős anyagból készült kabátot, kösd oda jó szorosan egy oszlophoz (vagy más rögzített tárgyhoz) és húzd addig, amíg az meg nem tartja a testtömegedet – pont, mint ahogy egy edzőhevedert kéne használni. Mint minden gyakorlatnál, a biztonság a legfontosabb, ezért csak akkor próbálkozz meg ezzel, ha megbizonyosodtál arról, hogy az oszlop biztonságos és a kabát elég erős anyagú.

Seprű, a váll mobilizálására

Nem igaz, hogy az egyetlen jó edzésgyakorlat az, amiben teljesen elfárad az ember – állítja Guyan. A mobilitást növelő gyakorlatok szintén fontosak.

Az alábbi videóban bemutatják, hogy egy seprűnyél hogyan és hányféleképpen használható a váll mobilizálására.

Palackozott víz = súly

Guyan azt javasolja, hogy guggolás közben tarts a kezeidben egy-egy 1 literes teli flakont – gyakorlatilag két kis súlyzót. Majd amikor felállsz, vidd őket a fejed fölé a levegőbe. Ez a gyakorlat több izomcsoport mellett az egyensúlyt is fejleszti.

Kisgyerekek = nehezebb súlyok

Azok a szülők, akik meg akarják nehezíteni a gyakorlataikat, használhatnak testeket is súlyként – a gyerekeikét. Általában ezek a legnehezebb “tárgyak”, amelyeket otthon súlyként használhatunk – mondja Russ Lubin személyi edző. “Rakd fel őket a hátadra és guggolj” – javasolja.

Az edzőteremben használt súly legyen az útmutató, “bár a 10 év alatti gyerek általában alkalmas arra, hogy guggoljunk vele” – teszi hozzá. A guggolás mellett a fekvőtámasz még az a gyakorlat, amire megkérheted a gyerekedet, hogy pattanjon fel a hátadra.

Forrás


Continue reading

90.9 Jazzy

Jazzy Rádió