Milyen hosszú a hasznos szundi?


2020.02.28 13:12

90.9 Jazzy Radio on 2020. 02. 28

A munkaközi pihenések pozitív hatása nagy sajtóvisszhangot kapott mostanában, és nem véletlenül. A kutatások kimutatták, hogy fejleszti a memóriát, javítja a teljesítményt és csökkenti a stresszt. De az eddig nyitott volt, hogy mennyi ideig kell szundizni a pozitív hatások elérése érdekében. Szerencsére a tudomány erre is választ talált.

Először a NASA különösen precíz emberei tanulmányozták napokon keresztül a rövid szundikat, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy az alvásra hajlamos pilóták nem veszélyeztetik sem az utasokat, sem önmagukat.

Az űrügynökség megállapította, hogy azok a pilóták, akik a fülkében 26 percet aludtak, 54%-kal éberebbek voltak és 34%-kal jobban végezték a munkájukat, mint azok a pilóták, akik nem pihentek.

A pihenések minél rövidebbek, annál jobbak. Érdemes kerülni a több, mint fél órás szemhúnyást, mert ilyenkor a test már belép az alvás mélyebb szakaszaiba, így nehezebbé válik az ébredés és utána csak bágyadtabb lesz az ember, mint előtte.

Valójában a 26 perc is hosszú lehet, ha tiszta aggyal és mindenre készen akarunk felébredni. A NASA azt ajánlja, hogy valahol 10 és 20 perc között legyen a szundiknak a hossza. Szerintük ez az az alvási ciklus, amiből az embernek a legtöbb előnye származik és ébredés után egyáltalán nem marad bágyadt.

Azoknak az embereknek sem kell aggódniuk, akik álmatlansággal küzdenek és elképzelhetetlennek tartják, hogy gyorsan el tudjanak aludni. A kutatások azt is kimutatták, hogy az is feltöltődik, aki ugyanannyi ideig alvás nélkül csukva tartja a szemét. Hiszen ilyenkor az agy és az izmok is megpihennek és 10-20 perc múlva újult erővel lehet folytatni a napot.

Forrás


Continue reading

90.9 Jazzy

Jazzy Rádió