Fenntarthatóság, környezettudatosság és folyamatos termékfejletszés

Written by on 2022. 07. 14

 

Ez a három alappillér mindenképpen szükséges ahhoz, hogy egy cég a XXI. században versenyképes és felhasználóbarát tudjon lenni.

Nincs olyan ember, aki számára ne lenne ismerős a Makita név, hiszen számos barkácsáruház és szerszámkereskedés kínálatában találkozhatunk termékeikkel. Sikerüket számos tényező befolyásolta, többek között az, hogy szakembereik mindig a folyamatos fejlesztésre törekedtek, ennek köszönhető, hogy márka mára a legkeresettebb szerszámokat, kisgépeket gyártja!

 

A Makita története a 20. század elején kezdődött, egészen pontosan 1915-ben, Japánban, amikor egy kis műhelyben szakemberek azon munkálkodtak, hogy olyan munkagépeket és eszközöket fejlesszenek ki, melyek jelentős mértékben megkönnyítik a munkavégzést számos ipari területen.

A kis műhely produktumaira egyre nagyobb volt a kereslet, 1938-ban indul el a tényleges tömeges gyártása a szerszámoknak, munkagépeknek, vagyis megalakult a Makita Electric Works Inc.

Az ügyfelek maximális kiszolgálása érdekében egészen egyedi igényeknek is megfelelnek. A tényleges felhasználókkal akár személyesen is konzultálva alakítják a gépek tulajdonságait, erre is volt már bőven példa.

Ha egy terméket vásárolunk – legyen szó bármilyen gépről – nagyon fontos, hogy milyen lehetőségeink vannak egy meghibásodás esetén? Egy cég szervizszolgáltatása, gyorsasága és kapacitása is meghatározó annak tekintetében, hogy a felhasználó melyik márkát részesíti előnyben hosszú távon. Sokszor halljuk a tervezett elavulás kifejezést. Egy magára valamit is adó vállalat ilyennel nem kalkulálhat. A javíthatóság mindenképpen fő tényező kell, hogy legyen, ez a fenntarhatóság egyik kulcsa is!

A tudatos vásárlók számára már az sem közömbös, hogy egy vállalat milyen enegriákat fordít a környezetvédelemre. Mit tehet egy cég ennek érdekében? Hogyan csökkentheti a károsanyag-kibocsátást, a termékeik által az esetleges zajterhelést, hogyan tehetik ezáltal kényelmesebbé és egyszerűbbé az életünket?

A japánokról köztudott, hogy tulajdonképpen bármennyit hajlandóak dolgozni naponta. Japán cég lévén felmerül a kérdés, hogyan lehet a magyar viszonylatokra átültetni a távol-keleti munkakultúrát? Milyen munkahelyi légkört tud teremteni egy ilyen hagyományokkal rendelkező cég?

 

 

 

A Happy Hours vendége: Szögi Tibor, a Makita kft kereskedelmi vezetője

Adásban: 2022. 07.14. 16:00

Műsorvezető: Jazzkovács László

 

 

 

 


90.9 Jazzy

Jazzy Rádió