Varázsolj edzőtermet otthonodból!

Written by on 2020. 03. 19

Nehéz formában maradni, ha az edzőterem szóba se jöhet és be vagy zárva otthonodba. Viszont vannak olyan háztartási eszközök, amelyek segítségével egy-kettőre edzőtermet varázsolhatsz otthonodból.

Már meglévő tárgyakból seperc alatt össze lehet állítani egy funkcionális edzőtermet. “Nem kell sok pénzt költeni a készletre” – mondja Natalie Guyan, spanyol személyi edző. Voltaképp, ha van nálad otthon liszt és műanyag zacskó, semmit se kell költened.

Több zacskó liszt egy műanyag zacskóban = kettlebell

Kettlebell

Dobj néhány hosszú élettartamú terméket – például 1kg cukrot vagy lisztet – egy erős műanyag hordtasakba. Kösd meg szorosan, hogy tömör legyen és a benne lévő tárgyak ne tudjanak elmozdulni, majd ezt a zacskót tedd bele egy másik zacskóba, melyet a fogantyújánál fogva lehet lóbálni. Már is kész a kettlebellünk.

“Közel 200 edzésgyakorlatot végezhetünk el ezzel az eszközzel” – mondja Guyan.

Kabát = edzőheveder

A kiegyensúlyozott edzés nem csak a tolómozgásokat, hanem a húzómozgásokat is magában foglalja – magyarázza Guyan. Vegyél egy erős anyagból készült kabátot, kösd oda jó szorosan egy oszlophoz (vagy más rögzített tárgyhoz) és húzd addig, amíg az meg nem tartja a testtömegedet – pont, mint ahogy egy edzőhevedert kéne használni. Mint minden gyakorlatnál, a biztonság a legfontosabb, ezért csak akkor próbálkozz meg ezzel, ha megbizonyosodtál arról, hogy az oszlop biztonságos és a kabát elég erős anyagú.

Seprű, a váll mobilizálására

Nem igaz, hogy az egyetlen jó edzésgyakorlat az, amiben teljesen elfárad az ember – állítja Guyan. A mobilitást növelő gyakorlatok szintén fontosak.

Az alábbi videóban bemutatják, hogy egy seprűnyél hogyan és hányféleképpen használható a váll mobilizálására.

Palackozott víz = súly

Guyan azt javasolja, hogy guggolás közben tarts a kezeidben egy-egy 1 literes teli flakont – gyakorlatilag két kis súlyzót. Majd amikor felállsz, vidd őket a fejed fölé a levegőbe. Ez a gyakorlat több izomcsoport mellett az egyensúlyt is fejleszti.

Kisgyerekek = nehezebb súlyok

Azok a szülők, akik meg akarják nehezíteni a gyakorlataikat, használhatnak testeket is súlyként – a gyerekeikét. Általában ezek a legnehezebb “tárgyak”, amelyeket otthon súlyként használhatunk – mondja Russ Lubin személyi edző. “Rakd fel őket a hátadra és guggolj” – javasolja.

Az edzőteremben használt súly legyen az útmutató, “bár a 10 év alatti gyerek általában alkalmas arra, hogy guggoljunk vele” – teszi hozzá. A guggolás mellett a fekvőtámasz még az a gyakorlat, amire megkérheted a gyerekedet, hogy pattanjon fel a hátadra.

Forrás


Continue reading

90.9 Jazzy

Jazzy Rádió