Haris Digital: a magyar startup termékét már az Egyesült Államokban is használják

Written by on 2021. 06. 02

A Márkamonitor mai vendége Perecz Péter, a Haris Digital társalapítója, ügyvezető igazgatója.

Szakács László és Perecz Péter

Perecz Péter több mint két évtizedet töltött el iparvállalatoknál itthon és külföldön, mielőtt megalapította volna a Haris Digital nevű startupot. Mint mondja, a cégalapításban elsősorban az motiválta, hogy társaival támogassa a magyar ipar újraindítását. Mérnökként ugyanis újra és újra találkozott a magyar cégek hatékonysági problémáival.

A startup kapcsán olyan fogalmak merülnek fel, mint az „ipar 4.0” és az „IoT”, a dolgok internete. A Haris Digital egy szenzor-alapú rendszert kínál, amely folyamatosan figyeli, működnek-e a gépek egy termelőüzemben, és a gyűjtött adatokat bluetooth kapcsolaton keresztül folyamatosan továbbítja egy számítógépre, amely az adatokat rendezi, értelmezi, és probléma esetén lehetőséget ad az azonnali beavatkozásra.

Maga a rendszer rendkívül egyszerű, az ügyfél maga is képes telepíteni és beüzemelni. A fenntartás költségei is alacsonyak és gyorsan megtérülnek a hatékonyság növekedésének eredményeképpen.

A startup túl van az első befektetési fázison, küszöbön áll a következő körös befektetése. A termékét a hazai vállalatokon kívül már használják az Egyesült Államokban, és ígéretes kapcsolat alakul indiai iparvállalatokkal is. Aki többet akar tudni róluk, a napokban hallgatóként még bekapcsolódhat egy online konferenciába is.

Kezdés: 19:00

Hely: 90.9 Jazzy

Műsorvezető: Szakács László


90.9 Jazzy

Jazzy Rádió