Márkamonitor: Zéró emisszióra, dekarbonizációra törekszik az Unilever

Written by on 2021. 05. 12

A Márkamonitor mai vendége Széll-Lengyel Krisztina, az Unilever kommunikációs vezetője, a beszélgetés kiindulópontja a klíma- és környezetvédelem, amelyre az Unilever kiemelt figyelmet fordít.

Ne feledjük, a cég már 2010-ben olyan komplex fenntarthatósági tervet tett közzé, mint az ENSZ tagállamai által 2015-ben elfogadott SDG, azaz a Sustainable Development Goals. Az Unilever tavaly alapítványt hozott létre Climate and Nature Fundnéven, amely 1 milliárd eurót költhet a vállalat célkitűzéseinek megvalósítására. Kulcsszavak: zéró emisszió, dekarbonizáció, megújuló energia.

Ugyancsak fontos kérdések kerültek előtérbe az Unilever által termelt élelmiszerek területén: tápanyagban gazdagabb és kisebb környezetterhelésű élelmiszereket gyártanak, amelyekbe egyre nagyobb arányban kerülnek növényi alapú helyettesítő komponensek a hús helyett. Termékeik jellemző trendje a kevesebb kalória, kevesebb só, kevesebb cukor felhasználása. Ennek érdekében átfogó programot is indítottak Future Foods, és fellépnek az élelmiszer-pazarlás ellen.

Kép: unilever.hu

Mi a szép? Az Unilever bevezette a „positive beauty” fogalmát, a szépség- és testápolási termékek csomagolásáról és reklámjaiból eltűnt „normál” kifejezés. Hogyan fogadta ezt a közönség, mit és hogyan kampányol ezentúl a cég? Röviden kitértünk az állatokon végzett kísérletek tilalmára és az erdők védelmére is.

Végül, de nem utolsó sorban beszélünk a közeljövő hazai eseményeiről is, az Unilever hamarosan új gyáregységet avat, amitől még zöldebb lesz a termékpalettájuk.

Kezdés: 19:00

Hely: 90.9 Jazzy

Műsorvezető: Szakács László


90.9 Jazzy

Jazzy Rádió