A pandémia rendezvényszervezésre gyakorolt hatása – L20 #3

Written by on 2021. 03. 03

Kéthetente L20 a 90.9 Jazzy Márkamonitor című műsorában. A Lounge Grouppal együttműködésben készülő sorozatban ezen a héten is érdekes téma kerül terítékre. A Márkamonitor mai vendégei Juhász Diána, a New Land Media csapatvezetője, és Simonics Pál, a Moonlight Event Kft. ügyfélkapcsolati igazgatója!

Juhász Diána, Szakács László, Simonics Pál

Mai témánk a rendezvényszervezés és az azzal összefüggő kommunikációs kérdések. Mindenekelőtt felfrissítjük az emlékeinket, felidézzük, milyen állapotban volt a rendezvénypiac a pandémia előtt. Utána áttekintjük, milyen hatással volt a vírus rendezvényekre. Az első pillanatban csak az összeomlás látszott, ám ezután megszülettek a válaszok, jöttek az online, majd később a hibrid események.

Megbeszéljük azt is, ilyen körülmények között mit és hogyan kell kommunikálni, hiszen a fogyasztó nem vész el, csak átalakul. Mit mutatott a 2020 augusztusában végzett LG-Századvég kutatás, megváltoztak-e tartósan a rendezvényfogyasztási szokások, szándékok, hajlandóságok?

Ám azt is látjuk, hogy az online átállás nem pusztán technikai kérdés. Rengeteg technikai nehézség merül fel, és nézők hiányában a hangulat is más. Kevesebb a bevétel, kevesebb az esemény, ám ami megvalósul, annak a korábbinál nagyobb az erőforrás-igénye. Mi lesz az iparági szereplőkkel, meddig tudnak kitartani? És mi lesz a konferenciaszervezés háttériparával, a vendéglátósokkal, pincérekkel, akik most máshol próbálnak boldogulni? Sok a pályaelhagyó – ha lecseng a járvány, vajon visszatérnek?

És persze előre is nézünk: mikorra várják a kilábalást az iparági szereplők? Varázsgömbünk nincs, de várakozásaink azért vannak. Tavasz, nyár…  vagy csak őszre normalizálódik a rendezvénypiac?

Kezdés: 19:00

Hely: 90.9 Jazzy

Műsorvezető: Szakács László


90.9 Jazzy

Jazzy Rádió