Fogyasztóvédelem, „zöld marketing” és greenwashing az esti Márkamonitorban

Written by on 2021. 03. 24

A Márkamonitor ma esti vendége Dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd, a CERHA HEMPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi praxisának a vezetője, aki közel egy évtizedet dolgozott a „túloldalon”, a hatóságnál, mielőtt ügyvédként cégeket képviselt volna fogyasztóvédelmi ügyekben.

Dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd

Volt valaha a KERMI, majd ebből kinőtt a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, illetve annak megyei szervezetei, hozzájuk lehetett fordulni, ha panaszunkat nem orvosolta maga a kereskedő. Az elmúlt évtizedben azonban alaposan átalakult a fogyasztóvédelem intézményrendszere, ezért mindenekelőtt azt tekintjük át, mely intézmények, hatóságok ma a terület főbb szereplői, milyen ügyben kihez fordulhatunk.

Kép: brightsea

Terítékre kerül napjaink egyik slágertémája, a „zöld marketing”, és ennek kapcsán a greenwashing jelensége, azaz, hogy nem minden zöld, amit annak próbálnak beállítani. Megbeszéljük, mit kockáztatnak a cégek, ha valótlant állítanak termékükről, szolgáltatásuktól (azon túlmenően, hogy ártanak a márkájuknak, reputációjuknak), és arra is kitérünk, hogyan csökkentheti a bírságot, aki hibázott.

Végül, de nem utolsó sorban azt is sorra vesszük, milyen területeket, milyen tevékenységi körbe tartozó cégeket vizsgál idén kiemelten a fogyasztóvédelem.

Kezdés: 19:00

Hely: 90.9 Jazzy

Műsorvezető: Szakács László


90.9 Jazzy

Jazzy Rádió