Makita: komoly intézkedéseket tettek azért, hogy működőképes maradjon a vállalat

Written by on 2021. 04. 07

A Márkamonitor ma esti vendége Szögi Tibor, a Makita kereskedelmi vezetője.

Kép: makitatools.com

Szögi Tiborral tavaly márciusban már beszélgettünk ebben a műsorban – akkor még a Covid előtt, amikor csak tippelni lehetett, mi vár ránk és a piacra. A műsor elején röviden felidézzük az akkori beszélgetés néhány részletét, felfrissítjük tudásunkat a több mint száz éve alapított japán világcéggel kapcsolatban. Csak néhány számmal érzékeltetjük, mekkora vállalatról van szó: 17000 dolgozója 28,7 millió gépet készít évente, a csapat harmada, körülbelül 5500 munkatárs , közülük 182 vezető beosztásban. Globális forgalma 1380 MrdFt, Magyarországon meghaladja a 13,5 Mrd Ft-ot. Legfontosabb piaca Európa, itt értékesíti a gépek 44%-át, egyébként 27 országban vannak jelen, mindenhol raktárral, szervizzel.

A koronavírus egy éve természetesen őket is komolyan érintette. De felkészültek változásokra, nagyon komoly intézkedéseket tettek azért, hogy működőképes maradjon a vállalat: mindenekelőtt megszervezték a dolgozók egészségvédelmét, széles körben bevezették a home office-t, miközben a korábbi színvonalon folytatták a termelést, a szállítást, a szervizt.

A Makita számára tanulságos volt, milyen változások söpörtek végig az autóiparon: úgy tűnik, hamarosan kitelik a benzinmotor ideje, rohamtempóban változik a fogyasztói ízlés, így a Makita is elengedi a benzines gépeket.

A cégnél nagy változások történtek idehaza is, új telephelyre költöztek év végén. A hazai Makita 60 dolgozója 210 kamionra való gépet csomagolt be, majd ki néhány nap alatt. Új bemutatótermük is van, már alig várják, hogy végre kinyithassák. Ennek kapcsán beszélünk a közeljövőről, az üzletekbe kerülő új termékekről, és arról, milyen trendek jellemzik a magyar piacot az év hátralévő részében.

Kezdés: 19:00

Hely: 90.9 Jazzy

Műsorvezető: Szakács László


90.9 Jazzy

Jazzy Rádió