Márkamonitor

Koros Edina komoly médiaügynökségi pályafutást tudhat maga mögött. Különböző vezető pozíciókat
töltött be a Zenith Optimedia, a Universal McCann és az MEC/Wavemaker kötelékében, egy évvel
ezelőtt pedig átigazolt az Atmediához. Beszélgetésünket a tartalomfogyasztással kezdjük: ki néz ma
televíziót (mindenki), mennyit nézzük (sokat)? Felfrissítjük, amit a tévés mérésről tudunk. Szóba kerül
napjaink gyakran emlegetett kérdése, a lineáris tv vs streamingpiac alakulása.
„Azért még nem rúgtak ki médiatervezőt, mert a tévében költött” – tartja a régi mondás. Érvényes ez
ma is? Miért szeretik és miért használják a televíziót a márkatulajdonosok. Kik költik a legtöbbet a
tévében? FMCG-retail, OTC, telco… Ha csökken a forgalom, csökken a reklámra költött pénz is?
Ma talán a legkényesebb kérdés a televíziós reklámtarifák problémája. A magyar tévés piac árai
alacsonyak – igaz ez? És ha igen, mi következik ebből? Elfogyott az inventory? A tévék nem tudnak
több kampányt befogadni? Bezzeg Csehországban, ahol a tévé háromszor drágább, mint nálunk…
Hány cég engedheti meg magának, hogy televízióban költsön? Szóba kerül a televíziós árképzés és a
csomagok is.
Hogy alakulnak a piac idei számai? Mekkora a növekedés? Reálértékben is nő a piac? Mi lesz 2024-
ben?

Műsorvezetők

Szakács László
Szakács László