Márkamonitor
model.title

Kovács Tiborral, a Magyar Lapkiadók Egyesülete elnökével arról beszélgetünk, miért kell a kiadóknak foglalkozniuk a keresőkkel és a social mediával. Az alaphelyzet nagyon egyszerű: a kiadók szellemi termékei olyan platformokon is hasznosulnak, pénzt termelnek, amelyek a szellemi termék létrehozásában nem vettek részt.

 

Először azt tekintjük át, hogy működik a Google. Milyen üzleti modell alapján keletkezik benne jövedelem, hogy működik a nagy keresők ökoszisztémája? Ugyanezt megnézzük a hírkiadók szempontjából is, amelyek a szellemi terméket előállítják. Mi lesz a médiával, ha csökkenek a bevételek? Miért fontos ez a probléma az olvasónak és a társadalomnak?

Az ökoszisztémák összehasonlításából kitűnik, hogy a probléma globális, minden piacon a tartalomgyártók állítják elő azt az értéket, ami részben a keresőknek és a social media platformoknak termel pénzt. Sok piacon foglalkoznak a jövedelem-megosztás kérdésével, most megbeszéljük, milyen megoldási javaslatok születtek már külföldön.

Azt is áttekintjük, mi történt eddig Magyarországon, kik fogtak össze, milyen céllal, és hol tart a megvalósítás?

 

Műsorvezetők

Szakács László
Szakács László
Jazzy Fesztivál - Bor, mámor, zene

Pünkösd hétvégéjén 4 napos Jazzy Fesztiválra várjuk az igényes zenék és a finom borok szerelmeseit. Május 17. és 20. között 3 színpadon 22 koncerttel, 4 DJ-vel és közel 40 borászattal kényeztetjük a szórakozni vágyókat.

Jegyek