Happy Hours - Fiatal magyar fotográfusok kiállítása a Mai Manó Házban
A szerdán megnyílt „Mint Te és Én” című kiállítás a kortárs magyar fotóművészet témáit, technikai kísérleteit, műfaji sajátosságait, sőt a határok átlépését mutatja be 30 fiatal fotográfus közel 100 művén keresztül.
A kiállítás azt vizsgálja, van-e koherencia az 1980 utáni korszak sajátos politikai légkörében született, a digitális bumm pillanatát testközelből megtapasztaló, annak termékeit készségszinten használó egyének megéléseiben? Beszivároghatnak-e tudat alatt ezek a megélések a fotográfusok munkáiba?
A generációk kétségkívül a történelmi változás motorjai. Egyrészt szeretnénk megismerni és megtartani eleink hagyományait, értékeit, ugyanakkor minden generációank alapvető igénye a változás is.
Napjaink embere számára teljesen természetes a hagyományok és a legújabb stílusok közötti átjárás, mert egy olyan korban élünk, ahol minden változásban, folyamatban levőnek látszik. De létezik Kollektív Generációs Tapasztalat?
A Mint Te és Én címválasztás éppen ezt az állapotot igyekszik szimbolizálni. Az egyén számára oly fontos függetlenségre, az Én-re ugyanúgy utal, mint az egymástól való különállásra és az abból fakadó társas magányra, de jelenti a valós vagy virtuális közösséget, az összetartozás romantikus vágyát is.
A kiállítás terjedelmi korlátai miatt csak egy kis szeletét tudja bemutatni a kortárs magyar fotográfiát karakterizáló gazdag életműveknek, de így is felbecsülhetetlen értékű vizuális forrása és látlelete lehet a fotográfia egy korszakának, számunkra, akik benne élünk. Rólad, rólam és rólunk szól.
A kiállításhoz kapcsolódóan azonos címen készült egy 150 oldalas katalógus a Mai Manó Ház kiadásában, ahol a kiállító alkotók képeit, életrajzát a kurátor, Sárvári Zita esszéje, valamint Gerhes Gábor, Kudász Gábor Arion, Sziládi Mónika és Ujj Zsuzsi rövid gondolatébresztő szövegei is kiegészítik.
A Happy Hours vendége Sárvári Zita kurátor