Happy Hours

A szerdán megnyílt „Mint Te és Én” című kiállítás a kortárs magyar fotóművészet témáit, technikai kísérleteit, műfaji sajátosságait, sőt a határok átlépését mutatja be 30 fiatal fotográfus közel 100  művén keresztül.

A kiállítás azt vizsgálja, van-e koherencia az 1980 utáni korszak sajátos politikai légkörében született, a digitális bumm pillanatát testközelből megtapasztaló, annak termékeit készségszinten használó egyének megéléseiben? Beszivároghatnak-e tudat alatt ezek a megélések a fotográfusok munkáiba? 

A generációk kétségkívül a történelmi változás motorjai. Egyrészt szeretnénk megismerni és megtartani eleink hagyományait, értékeit, ugyanakkor minden generációank alapvető igénye a változás is. 

Napjaink embere számára teljesen természetes a hagyományok és a legújabb stílusok közötti átjárás, mert egy olyan korban élünk, ahol minden változásban, folyamatban levőnek látszik. De létezik Kollektív Generációs Tapasztalat?
 

A Mint Te és Én címválasztás éppen ezt az állapotot igyekszik szimbolizálni. Az egyén számára oly fontos függetlenségre, az Én-re ugyanúgy utal, mint az egymástól való különállásra és az abból fakadó társas magányra, de jelenti a valós vagy virtuális közösséget, az összetartozás romantikus vágyát is.
 

A kiállítás terjedelmi korlátai miatt csak egy kis szeletét tudja bemutatni a kortárs magyar fotográfiát karakterizáló gazdag életműveknek, de így is felbecsülhetetlen értékű vizuális forrása és látlelete lehet a fotográfia egy korszakának, számunkra, akik benne élünk. Rólad, rólam és rólunk szól.  
 

A kiállításhoz kapcsolódóan azonos címen készült egy 150 oldalas katalógus a Mai Manó Ház kiadásában, ahol a kiállító alkotók képeit, életrajzát a kurátor, Sárvári Zita esszéje, valamint Gerhes Gábor, Kudász Gábor Arion, Sziládi Mónika és Ujj Zsuzsi rövid gondolatébresztő szövegei is kiegészítik.

A Happy Hours vendége Sárvári Zita kurátor

Műsorvezetők

Jazzkovács László
Jazzkovács László